Vi gillar galna hästar

I tisdags var jag först ute på stallet för instruktörskursen som hålls, den är faktiskt riktigt nyttig tycker jag och det är sjukt att man blir så ställd när man ska börja förklara hur man gör alla saker, för när man sitter själv på hästen så kommer det så naturligt, men när man står på backen och instruerar så är det mycket svårare!
Efter det tog jag bara och longerade Herr Bo, han blev skrämmd av Bruce en gång så han flög i luften och gjorde sedan någon konstigt luftsprång vid galopptillfället, men i övrigt gick det rätt bra, trots att det var dåligt underlag.

Igår hopptränade jag och Borg för Maria på Bosse och Adrienne.
Bosse var helt galen och kunde inte koncentrera sig, sedan när vi hoppade högre på slutet var det jag som sjabblade bort oss, vet inte hur många gången jag gjorde fel och blev så arg på mig själv.
Det är svårt när jag litar så mycket på honom och han litar på mig, också tror jag att han tvekar så då tvekar jag, och då tvekar ju såklart han också! Haha invecklad förklaring där, men ja, något sådant tror jag det är.

Nästa vecka åker Maria till strömsholm igen.. Jag tycker hon är där jämt! Förhoppningsvis tar hon med mitt täcke jag fick i födelsedagspresent upp den här gången, det är ett riktigt strömsholmstäcke, ett snygg sådant ni vet!

Förövrigt kan jag säga att det tråkigaste jag vet att göra är att kratsa hovarna.
Vad tycker ni är tråkigast?




Kommentarer
Postat av: Maria H

Skruva på tapp-brodd!

2009-04-10 @ 07:01:48
URL: http://legendier.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0