SFRK

Ja, igår drog vi då iväg till Sundsvall för omg 1 av div 2, dressyr.
Tävlingen startade vid 4 och vi var bland dom sista så tjugo över tre gav vi oss av och var framme vid tjugo över fem.
Precis när vi kom fram var det Christines tur med Salza, hon hoppade över lite solstrimmor och gjorde en tvärnit, men annars skötte hon sig hyffsat, men Christine var inte nöjd.

Lite senare var det Marias tur, Bosse sprang runt och gnäggade som en galning efter Adrienne och Adrienne svarade utifrån...... Dom tog sig runt banan iaf, och trots att han gjorde ett galoppombyte i den ökade galoppen red hon på 61%, vilket - om vi ska vara ärliga, tyckte var helt otroligt :b
Sedan var det bara Adriennes tur kvar och det gick SEGT innan vi äntligen fick komma in på banan, precis innan vi skulle gå in taggade hon upp rejält då hon gick och gnäggade efter Bosse, men väl inne i ridhuset lugnade hon ner sig och gick bättre än NÅGONSIN! Seriöst, alla som vet hur Adrienne brukar vara på tävlingar, seg och oengagerade, skulle inte tro att det är samma häst! Hon gjorde jättefina ökningar och var helt toppen!

Men sen då... dommarj*vel..... nej så får man inte säga, men 59%!?!?!?!?!?!?!?! Hon har gått mycket sämre och vi har då ridit på ca 63!! Jäkla skitsport säger jag bara! Ska inte tävla den något mer iår!!!

Dock är jag väldigt nöjd med hon. Halv tolv var vi hemma igen från sundsvall och vid halv ett lämnade jag stallet...... trevligt.....


Som plåster på såren har jag nu iaf anmält mig till pay and jump, 80cm med Adrienne och 110+120 med Bosse! Det ska bli najs! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0