Pay and jump

Har jag inte världens bästa häst så säg!

Kom ut till stallet idag vid 9-tiden och red väl inte själv förrän vid halv två tiden. En rätt skön dag iallafall helt utan stress.
Hoppade 110cm och 120cm och var så äckligt nervös innan, men allt gick över när jag väl satt till häst :)
Han var sjukt fin när jag började rida fram han ute men var desto mer tänd inne på framhoppningen, var het mot ett litet hinder på 20cm, men jag skrattade bara åt honom.
(Jag får ju trots allt skylla mig själv av att han var så pigg, torsdag-vila, fredag-30min dressyr, lördag-tömmkörning. Men jag ville ju ha honom pigg)
I 110cm for vi runt i 190km/h kändes det som och han var så strak, nolla var vi iallfall! Till 120cm hade han lugnat ner sig och jag kunde börja rida lite mer. Vi petade dock ett räcke, men kom lite ur backläge och jag "orkade" inte göra något åt det.
Han var hursomhelst, helt toppen och jag kunde inte varit mer stolt! Sen att han hoppade mig ur sadeln nästan hela tiden, har inte med saken att göra.

Rebecka hoppade Addis i 60cm och 70cm också och nollade båda. Stolt som en tupp var jag :)

En helt klart, superbra dag! Så nu blir det 120cm debut i umeå den 23maj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0