En ohoppande helg

Ja det var ju meningen att jag skulle vara med på Per-träningen i helgen med lilla Bo, men så blev det inte.
Jag tyckte inte han kändes helt 100% när jag travade fram, absolut inget allvarligt utan bara att han inte trampade på lika mycket med det vänstra frambenet som det högra.
Jag lät Per titta på honom och sa att det jag antog var rätt, men att det inte såg allvarligt ut, utan att jag skulle kunna genomföra träningen. Dock eftersom Maria skulle tävla i Timrå idag så valde jag att avstå, men fick då istället ta Adrienne.

Jag vet inte om jag ska säga at det gick bu eller bä. Jag kände mig lite hal-knäckt efter att jag inte kunde rida Bosse och Adrienne var lite chockad över att hastigt blivit indragen i hårt arbete istället för att kunna stå och sola i hagen. Dock kämpade vi på bra. Det svåaraste var när det gällde att gå ingen dom till en kompination med tre galoppsprång och alla som känner Addis vet att hon inte är någon världsmästare på att länga sig, men efter några om och men fick vi till det. Då blev jag nöjd, och när sedan andra hade problem med samma sak kändes det inte lika hemskt.



Idag följde jag iaf med Maria ner till Timrå för andra omg av div II. Hon hade linat honom på morgonen och tyckte han såg helt okej ut så hon valde att starta iaf.
Första klassen hon red var en LB:1 och Bosse är inte riktigt en häst som gör sig bäst på kortbana då det blir till att svänga heeela tiden och när han väl har börjat öka ska han samla ihop sig igen. Han såg även lite loj ut, så dom red på 58% vilket kändes helt rättvist.

Andra klassen som var lagklassen LB:2 såg han först superfin ut på framridningen. Inne på banan var han något tröttare men ändå mycket bättre än första klassen.
Dom var dom sista startande i den klassen så hon hoppade av och vi började spänna upp tränsen, sen börjar dom ropa vilka som ska in på prisutdelning och Maria räknas upp som fyra, (vi hade inte fått höra hennes resultat eller någonting innan) och då ska man alltså inte komma in till häst. När dom sedan precis är på väg in visade det sig att hon hade kommit på delad tredjeplats, så Bosse kunde fått följa med in (han som älskar prisutdelningar) men det var inte hela världen. Han vet ju ändå att han är bäst ;)
Dom red iaf på 64% vilket är helt toppen, då det bevisar att även om han inte gick bäst kan mycket mycket mer!


Nu ska jag ta och spela lite GH tror jag.
Hoppas eran helg har varit toppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0