Början på veckan.

Inte mycket som har hänt idag. Har tagit det rätt lugnt då jag hade ont i hela kroppen.

Är inte ofta jag brukar få träningsvärk men tror att influensan fortfarande ligger kvar i kroppen.

 

Red först ut på Sune en sväng runt skritt slingan och red sedan i ridhuset en kort sväng. Han är lite besvärlig när jag ska sitta upp ute. Idag så var han riktigt duktig när jag satt upp skrittade fram lite och stannade honom och Jenny släppte eftersom han verkade helt cool. Då hoppade han helt plötslig iväg som en liten gummiboll och bockade och for.

Alltid bra med balansträning men jag önskade dock att han lär sig hur man uppför sig.

Jag var ju dock sjuk förra veckan vilket gjorde att han fick vila lite extra vilket säkert gjorde att det fanns lite extra överskottsenergi.

I ridhuset hoppade jag sedan upp själv första gången utan hjälp och då skötte han sig super. Han var riktig duktig med galoppen idag också och kan nu fatta galopp från lite lugnare trav och fatta bra för hjälpen.

 

Sammy fick idag spring lös i ridhuset och han var otroligt lycklig och benen for åt alla håll och kanter. Då hagarna är fulla med snö är det inte så lätt för honom att kunna röra sig i hagen. Synd bara att jag inte fick med han bus på film då kameran vägrade att filma.

 

Är lättare att ta kort när han har något intressant att kolla på.
 
Min högresta snygging
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0