Sadelfasthet eller?

Nu har det varit dålig uppdatering igen från min sida.

 

Jag mår i alla fall helt bra nu och mådde faktiskt mycket bättre rätt snabbt efter att jag började äta medicinen. Är så otroligt skönt att kunna rida och jobba som vanligt.

 

Håller just nu på med operation konditionsträna Sammy. Nu håller vägarna på att komma fram och nu går det snart att börja lägga upp flåset lite bättre. Idag var vi ute och galoppjobbade lite längs vattnet och han var så otroligt fin.

 

I förrgår fick jag träna min sadelfasthet eller att i alla fall sitta kvar på hästen, för det gjorde inte sadeln. Skulle rida en ny sväng genom en liten passage i skogen. Det låg många små träd över stigen som vi red på vilket inte brukar vara något problem. När vi skulle skritta över första trädet så fastnade Sammys svans i grenarna, han skjuter genast iväg med trädet släpande i svansen.

Som tur var så var piloten snabbt med och fick stopp på ekipaget. När vi väl stannat insåg jag att sadeln hade glidit runt men jag satt kvar mitt över hästen, så det var bara att hoppa av och sätta allt tillrätta igen.

Hoppade sedan upp igen och spänner sadelgjorden två extra hål så att den verkligen skulle sitta. Hinner inte mer än fram till nästa träd så trodde självklart stackars Sammy att även denna var ute efter honom. Han tvärkastar sig åt sidan och självklart så åker sadeln runt igen fast åt andra hållet, denna gång åkte den dock inte runt helt utan jag kunde finna stigbygeln igen och putta tillbaka sadeln tillrätta. Spände åt sadelgjorden ytterligare ett hål men problemet är mest att han är så rund och fin över ryggen att sadeln glider som på en ponny.

Resten av ridturen klarade vi utan någon mer dramatik dock så hoppar han nu över alla träd som vi tar oss över ifall de skulle hoppa upp och anfalla honom.

Han är så otroligt söt!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0