Min ljusglimt

Ja, idag har inte varit någon direkt toppendag, men det finns en som alltid får livet att vara lite ljusare och det är såklart min fina häst. Idag gjorde han, eller vi tillsammans ett sånt himla grymt dressyrpass tillsammans och allt bara flöt på hur lätt som helst! Det är en magisk känsla när man bara kan känna sig "ett" med hästen, och idag hade det ridpasset sånna stunder, speciellt i traven.

Jobbade med tagen bakdel och öka och minska volten i traven, och i galoppen jobbade jag lite förvänd galopp på båge utmed långsidan, och därefter gjorde jag även något byte som han satte klockrent i båda varven - härligt!
Conrad gjorde ett bra pass han med, men det är så svårt, han är bara 4år så han är tekniskt sett en unghäst, som dessutom inte är utbildad inom ridningen, så det jag jobbar med är att trava runt och att han ska följa mina tygeltag och ställa sig till höger och vänster. Det jag egentligen vill göra är att jobba skänkelvikningar, öppna och sluta, för det är det han behöver med sin stelhet, men det är han absolut inte redo för att lära sig ännu, då trava på en volt är nog komplicerat ibland.
Men men, nu blir det till att vila innan jag ska åka ut och natta dom små djuren.

Min ljusglimt ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0