Inte riktigt min helg

Idag blev inte riktigt som jag hade tänkt, eller rättare sagt hela helgen har väll inte gått smidigt direkt.

 

Idag så fick följde Johan med när jag skulle åka och tävla och tur var väll det för annars vet jag inte riktigt hur dagens skulle ha gått.

På väg till tävlingen så dog nämligen bilen. Som tur var lyckades vi i alla fall rulla fram till en busshållplats. Det visade sig att det var remmen till generatorn som hade gått av.

Det är inte roligt att blir stående med bil och hästtransport efter E12an som tur var så fick jag tag i min underbara stallplats ägare Sara.

Hon var på väg till travet för att träna sitt kallblod och hämtade upp mig på vägen och körde ut mig och Sammy till tävlingen.

Johan fick stanna kvar och ringde efter en jobbarkompis som fick komma och bogsera hela ekipaget.

 

Fick i alla fall turen att starta sist i klassen då jag blev rejält försenad dit. Så jag kunde sitta i lugn ro , kolla på tävlingarna och prata med trevligt folk innan det blev min tur att rida.

 

Idag red vi LB:2 och det kändes bättre än gårdagen även om det blev en massa små missar som kostade poäng. Resultatet blev 64,33% och en tredjeplats av 19 starter.

 

Sammy var i alla väldigt glad över att komma hem och passade på att rulla sig ett antal gånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0