Dagens tävling

Igår blev en lång dag och jag var inte i säng fören strax innan ett. Det kändes lite motigt att kliva upp när klockan ringde halv fem kan jag säga.

Johan brukar ju få följa med som hästskötare när jag är iväg och tävlar men då han inte är någon morgon människa fick han stanna hemma för dagen.

 

När jag kom ut till stallet så upptäckte jag att Sammy hade trampat av sig en sko åter igen.

Har nog aldrig slagit på en tappsko så snabbt som jag gjorde på morgonen.

 

Idag red vi LB:3, fick några små missar idag under dagens klass men han utför ändå allt på ett bra sätt. Jag har dock fortfarande inget bjudning inne på banan vilket gör att han gärna kommer in med näsan bakom lod eller dyker något i formen.

Jag är ändå rätt nöjd även fast jag måste jobba som en blå dåre inne på banan.

Resultatet blev 215p 66,15% och en blå rosett.

Strök mig från LA klassen då han blir helt slut psykiskt efter att han har gått en klass och har då ännu mindre energi.

Det viktigaste är att han ska tycka att det är roligt och att det inte blir jobbigt för honom att åka och tävla.

 

Imorgon så rider jag LB:2 Lagklass så håll tummarna för oss att vi kan göra bra ifrån oss då med!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0