Hemma och vänder

Nyss kommit hem från stallet, drog till Vännäs igår och körde först Bosse till ridskolan för att trimma lite dressyr.
Skrittade väldigt länge och han var riktigt fin, gick sedan rätt bra tills jag skulle plocka upp honom i formen och rida igenom LA:3an, då blev han lite tjurig och sur på mig, men var ändå pigg och framåt, för att muntra upp honom lite red jag lite byten på slutet och då blev han genast på bättre humör!

Nu på morgonen så åkte jag och Maria ut tillsammans, först böjde vi honom för jag har haft nån dille i huvudet att det sitter något i vänster fram, men han visade absolut ingenting, dock var han mer vild än tam och bockade, pep och kastade med huvudet när jag skulle springa med honom, han såg dock väldigt arg ut på oss haha :)

Tog sedan en tur ut i skogen, och klädde på honom gramanen den här gången för säkerhetsskull då han verkligen var på tårna. Det gick dock väldigt bra, förutom att han lyckades nocka mig när vi skulle klättra lite och han fick för sig att kasta med huvudet samtidigt som jag stod upp, så ja!

Försöker tagga inför imorgon nu, hoppas på att han är på lika bra humör då som idag!
Måste dock åka ut vid 5 och köra över han till ridskolan för en dusch, trodde jag skulle slippa det, men det tyckte tydligen inte Bosse, eftersom han är gul på HELA halsen! Väldigt tjusig!


Bild från förra veckan, men han hade på sig samma idag+graman :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0